Retour aanmelden

Wat jammer dat het item(s) niet goed is, maar kan natuurlijk gebeuren! Gelukkig kun je heel eenvoudig je aankoop retourneren. Je kunt jouw item(s) binnen Nederland al vanaf €6,95 retour sturen of voor €7,50 laten ophalen bij jou thuis of op je werk!

Retour van Olivia & Kate aanmelden

Wanneer kan ik het geld van mijn retour terugverwachten?

Je kunt jouw geld binnen 14 dagen nadat wij de retour hebben ontvangen terugverwachten. We raden je aan om de retour met een track & trace te versturen zodat wij altijd kunnen nagaan wanneer het pakketje bij ons is geleverd.

Heb je voor Klarna gekozen? Dan wordt de factuur automatisch aangepast nadat wij jouw retour hebben verwerkt. Pauzeer bij jouw retouraanmelding de factuur meteen in jouw Klarna account.

Kan ik mijn bestelling retourneren in de winkel?

Ja natuurlijk! Je mag je bestelling gratis retourneren in onze winkel in Haarlem!

Meld je retour vooraf bij ons aan via https://olivia-kate.returnista.com/ en kies voor In Store Drop Off. Breng jouw retour vervolgens binnen 30 dagen na ontvangst samen met de pakbon naar onze winkel in Haarlem. 

Olivia & Kate Boutique
Anegang 48
2011 HS Haarlem

Let op: de winkel geen geen geld terug. Jouw retour wordt binnen 14 dagen teruggestort op rekening waarmee is betaald nadat deze is aangekomen op ons hoofdkantoor. 

Hoe retourneer of ruil ik mijn bestelling?

Wil je jouw bestelling retourneren of ruilen voor een andere maat?

Is je bestelling niet wat je ervan had gedacht? Geen probleem! Je kunt hier je bestelling of product binnen 30 dagen na ontvangst retourneren met onze retourservice van Returnista. Binnen Nederland kun je voor €6,95 retour sturen! Kies je er liever voor om het met een eigen gekozen koerier retour te sturen? Natuurlijk is dat ook mogelijk! Vergeet dan niet met tracking nummer te versturen.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Retourvoorwaarden:

- Oorbellen mogen niet retour (om hygiënische redenen)
- Slips & badkleding mogen niet retour indien de hygiëne strip niet meer aanwezig is (om hygiënische redenen)  
- De artikelen moeten met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden

Bij retourzendingen van meer dan 4 artikelen binnen dezelfde bestelling, wordt een vergoeding van €0,50 per extra artikel in rekening gebracht.

Deze vergoeding is bedoeld om de operationele kosten van retourverwerking te dekken en klanten bewust te maken van de impact van overmatig retourneren op het milieu.

Wij streven naar een duurzamere mode-industrie en vragen onze klanten om bewuste keuzes te maken. Retourzendingen brengen extra transport- en verpakkingskosten met zich mee, wat leidt tot een hogere milieubelasting. De retourvergoeding is daarom niet alleen een kostenbesparende maatregel, maar ook een stimulans voor verantwoord consumentengedrag.

Let op: wanneer je (na retour) onder het bestelbedrag van €75 komt, vervalt de gratis verzending. De verzendkosten van €4,99 worden dan alsnog in rekening gebracht. 


Let op: wanneer je jouw items toch retourneert, moet een product dat je gratis hebt ontvangen ook teruggestuurd worden. Gebeurt dit niet, dan zullen wij de verkoopwaarde van dit product in rekening brengen. Besluit je totaal een minimaal waarde van €100 van items te houden, dan mag je de free gift houden.

Wat zijn de kosten voor retourneren?

Via returnista kun je jouw item(s) binnen Nederland al vanaf €6,95 retour sturen of voor €7,50 laten ophalen bij jou thuis of op je werk! De tarieven voor retourzending buiten Nederland zie je terug op de pagina waar je jouw retour aanmeld. 

RETOUR AANMELDEN

Wil je geen gebruik maken van onze service en het item(s) met eigen koerier retour versturen? Geen probleem! Meld je retour dan via https://olivia-kate.returnista.com/ Je kan bij de aanmelding de optie “ship it yourself” Aanvinken! 

Verstuur het binnen 30 dagen na ontvangst in originele verpakking met pakbon retour naar onderstaande adres: 

Olivia & Kate
Hoogendijk 2c
2952AE Ablasserdam

Let op: dit is op eigen risico, verstuur het daarom altijd met track & trace! Voor zendingen met eigen gekozen koerier kunnen wij geen onderzoeken opstarten.

Retourneren met eigen koerier

Wil je geen gebruik maken van onze service en het item(s) met eigen koerier retour versturen? Geen probleem! Meld je retour dan via https://olivia-kate.returnista.com/ Je kan bij de aanmelding de optie “ship it yourself” aanvinken! 

Verstuur het binnen 30 dagen na ontvangst in originele verpakking met pakbon retour naar onderstaande adres: 

Olivia & Kate
Hoogendijk 2c
2952AE Ablasserdam

Let op: dit is op eigen risico, verstuur het daarom altijd met track & trace! Voor zendingen met eigen gekozen koerier kunnen wij geen onderzoeken opstarten.

Hoe pak ik mijn retourzending in?

  1. Pak het artikel stevig in, zodat het niet heen en weer kan schuiven in de verpakking.
    Let op: retourartikelen die beschadigd raken tijdens transport zijn de verantwoordelijkheid van de klant en voor eigen rekening.
  2. Voeg de pakbon toe aan de verpakking.
  3. Plak de verpakking goed dicht met brede tape.
  4. Zorg ervoor dat er maar één adreslabel zichtbaar is (het retouradreslabel) om verwarring te voorkomen.

Zo komt je retour veilig en correct bij ons aan en kunnen wij het zo snel mogelijk verwerken.

Kan ik meerdere bestellingen in een retour samenvoegen?

Het is geen probleem om items uit verschillende bestellingen samen retour te sturen. Zolang beide bestellingen binnen de retourtermijn vallen kun je items uit meerdere bestellingen in één aanmelding retour melden. Deze mogelijkheid is automatisch zichtbaar tijdens het aanmelden van jouw retour! Je ontvangt een retourlabel waarmee je de items samen in één zending terug kunt sturen.

Belangrijk is wel dat de juiste pakbonnen aan het pakket worden toegevoegd. Zodra wij je retour hebben verwerkt ontvang je per bestelling een mail met de creditnota. 

Worden mijn verzendkosten vergoed als ik items retourneer?

Wanneer je de gehele bestelling retourneert en deze compleet bij ons is binnengekomen, vergoeden wij de verzendkosten mits je hiervoor hebt betaald tijdens het bestellen. De gecrediteerde verzendkosten bedragen een maximum van €4.99 per bestelling. De retourkosten worden niet vergoed. 

Kan ik mijn bestelde artikel omruilen voor een ander artikel?

Zeker! Je kan jouw aankoop ruilen voor een maat of ander item. Meld je ruiling binnen 30 dagen aan via de knop retour aanmelden. Indien het product op voorraad is in de gewenste maat dan wordt dit item gratis en direct naar je opgestuurd! Volg de overige stappen om de onjuiste maat retour te sturen naar ons. 

RUILING AANMELDEN

Retourbedrag op een Olivia & Kate giftcard + 20% van jouw aankoopbedrag, extra shopping money

Je kunt er ook voor kiezen om jouw retourbedrag op een Olivia & Kate giftcard te ontvangen. 
Als bedankje ontvang je van ons 20% extra shoptegoed bovenop het aankoopbedrag, extra shopping money dus! 

Daarnaast mag je, wanneer je kiest voor deze store credit-optie, jouw pakket gratis retourneren. 

De giftcard heeft geen vervaldatum en kan ook in delen besteed worden.
Je kunt voor deze optie kiezen tijdens het aanmelden van jouw retour via https://olivia-kate.returnista.com/.
Na verwerking van jouw retour ontvang je de giftcard automatisch via de mail! 

Ik heb een allergische reactie gekregen op het materiaal van de bestelde sieraden, kan ik deze retourneren?

Wat vervelend! In verband met hygiëne kunnen wij sieraden helaas niet retour aannemen. Olivia & Kate stelt zich niet verantwoordelijk voor eventuele allergische reacties op de bestelde sieraden.

   

Ik heb mijn bestelling met een Olivia & Kate giftcard / Fashion Cheque / VVV cadeaukaart besteld, krijg ik mijn geld terug?

Hoe worden de kosten van mijn retour verwerkt als ik betaal met een Fashion Cheque of deels met een Fashion Cheque?

Wanneer je een item bij ons retour stuurt en hebt betaald met een Fashion cheque, wordt het bedrag van de Fashion Cheque eerst teruggestort op je Fashion Cheque -account. Het resterende bedrag dat eventueel nog openstaat, wordt teruggestort op de gebruikte betaalmethode (bijvoorbeeld je bankrekening).

Dit betekent dat de kosten in eerste instantie op je Fashion Cheque verrekend worden, en eventuele restbedragen op je rekening worden teruggestort.

Wil je jouw items gratis ruilen?

Meld je ruiling binnen 14 dagen aan via de knop retour aanmelden.
Is het gewenste product op voorraad in de juiste maat? Dan sturen we het gratis naar je op!

Zodra je pakket is ingeleverd bij het pakketpunt, wordt je ruiling automatisch verstuurd. Vraag je de ruiling aan en stuur je het pakketje dezelfde dag nog op? Dan gaat ook jouw nieuwe item diezelfde dag nog op de post!

Volg de overige stappen om de onjuiste maat naar ons terug te sturen.

Let op: de retourkosten zijn wel voor eigen rekening. Je kunt hier jouw ruiling aanmelden 

Let op: de retourkosten zijn wel voor eigen rekening. Je kunt hier jouw ruiling aanmelden 

Retourneren of ruilen in onze boutique in Haarlem

Retourneren of ruilen binnen 14 dagen in onze boutique is altijd gratis! Vergeet niet de originele verpakking en pakbon mee te nemen. Je ontvangt een bewijs van aflevering in de winkel. Let op: de winkel geeft geen geld terug. Jouw retour wordt verwerkt zodra deze op ons hoofdkantoor is. Meld je retour aan via https://olivia-kate.returnista.com/ en kies voor In Store Drop Off.

Olivia & Kate Boutique
Anegang 48
2011 HS Haarlem

Wil je een klacht indienen?

Heb je een verkeerd item ontvangen, verkeerde maat, ontbreekt er een product of is het product beschadigd? Stuur het item dan nog niet retour, wij kunnen gemaakte retourkosten niet achteraf vergoeden. Onze klantenservice neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op voor een passende oplossing! 

Je kunt hier jouw klacht aanmelden

Wanneer is de klantenservice bereikbaar?

Wij zijn doordeweeks van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8:00 – 16:30 (m.u.v. feestdagen).

We doen altijd ons best om binnen 24 uur te reageren op al je berichten en vragen!

Mijn product is beschadigd/ontbreekt/verkeerd geleverd, wat moet ik doen?

Wat vervelend, dat is natuurlijk niet de bedoeling! 

Neem meteen contact met ons op via het contactformulier op www.olivia-kate.nl/klacht-aanmelden of stuur een mailtje naar webshop@olivia-kate.nl 

Wij zullen binnen 1-2 werkdagen contact met je opnemen voor een passende oplossing. Maar onze gemiddelde reactietijd is 3 uur! 

LET OP: Stuur het item nog niet retour. Wij kunnen de verzendkosten achteraf niet meer verrekenen!

Ik heb een verkeerd bedrag teruggestort gekregen, wat moet ik doen?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Stuur een e-mail naar webshop@olivia-kate.nl en wij zullen direct uitzoeken wat er mis is gegaan. Vergeet niet je ordernummer mee te sturen en te vermelden welk bedrag je mist!

Wat zijn de garantievoorwaarden en het garantietermijn?

Olivia & Kate hanteert een garantietermijn tot 30 dagen na ontvangst van het product.

De onderstaande klachten vallen niet binnen de garantie:

1.    Uitzonderlijke slijtage 
2.     Beschadiging door nalatigheid of door het niet houden aan de wasvoorschriften
3.     Beschadiging door batterijen
4.     Water, val of stoot slijtage
5.     Verkleuring van sieraden 
6.     Allergische reactie op stoffen en materiaal van sieraden