Veelgestelde vragen

Verzending

Wat zijn de verzendkosten en levertijden per land?

De verzendkosten voor een bestelling in Nederland hebben een vast tarief van €4,99. Voor verzending naar andere landen geldt er een andere prijs.

Op werkdagen voor 23:59 besteld = dezelfde dag verzonden en in het weekend 22:00 besteld = dezelfde dag verzonden

Aangepaste bezorgdagen tijdens de feestdagen
Bestelling Koningsdag zaterdag 27 april 2024, verwachte bezorgdatum maandag 29 april 2024
Bestelling Hemelvaartsdag donderdag 9 mei 2024, verwachte bezorgdatum zaterdag 11 mei 2024
Bestelling Eerste Pinksterdag zondag 19 mei 2024, verwachte bezorgdatum woensdag 22 mei 2024
Bestelling Tweede Pinksterdag maandag 20 mei 2024, verwachte bezorg datum woensdag 22 mei 2024

Rekening houden met DHL
Koningsdag - Zaterdag 27 april 2024 - gesloten
Hemelvaartsdag - Donderdag 9 mei 2024 - gesloten 
Eerste Pinksterdag - Zondag 19 mei 2024 - gesloten
Tweede Pinksterdag - Maandag 20 mei 2024 - gesloten

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling wordt verzonden vanuit ons distributiecentrum ontvang je een verzendbevestiging met hierin de track & trace code van jouw bestelling. Zodra je bestelling is meegegaan met de postbezorger kun je hem volgen. 

Ik wil mijn pakket afhalen in de winkel, is dat mogelijk?

Op dit moment is het helaas niet mogelijk om je pakketje in onze winkel op te halen.

Ik heb een pre-order besteld, wanneer kan ik deze verwachten?

Van een pre-order hebben wij nooit fysieke voorraad liggen en sturen wij pas op zodra hij is geleverd. Let op heb je meerdere items besteld dan sturen wij altijd je bestelling zodra deze compleet is. De levertijd van jouw pre-order kun je terugvinden bij het product op de site.  

Ik ben bij de levering van mijn bestelling niet thuis, wat moet ik doen?

Geen probleem! De bezorger doet een briefje in je brievenbus en laat hierop weten wat de te nemen stappen zijn. Wil je jouw pakketje liever op een ander moment ontvangen of bij een servicepoint laten bezorgen? Dat is ook mogelijk! Zodra jouw bestelling wordt verzonden, ontvang je een mailtje in je mailbox. In deze mail kun je de tijd of de locatie van bezorging meteen aanpassen! Superfijn want hier worden geen extra kosten voor gerekend! Heb je deze mail niet ontvangen? Kijk dan even in de spam mailbox, het kan zijn dat het mailtje hierin terecht is gekomen.

Mijn pakket is verkeerd gesorteerd, wat nu?

Jouw bestelling moet nu eerst opnieuw gesorteerd worden bij de bezorgdienst. Dit kan een aantal werkdagen duren. We raden je aan om de track & trace goed in de gaten te houden. Op het moment dat er een nieuwe leverdatum bekend is, zal dit zichtbaar worden. Mocht je na 5 werkdagen nog geen nieuwe update zien, neem dan contact op met onze klantenservice.

Betalen

Welke betaalmethodes hebben jullie?

Bij Olivia & Kate kun je op de volgende manieren betalen: 

- IDeal
- Bancontact / Mr Cash
- Creditcard
- VVV bon
- Fashion Cheque
- Olivia & Kate giftcard

Ik heb een kortingscode of giftcard, hoe kan ik deze gebruiken?

Je kunt de kortingscode of giftcard in de check out tijdens het afrekenen invoeren. Klik op toepassen en de korting wordt verrekend. Komt er een melding dat de giftcard niet geldig is dan is hij waarschijnlijk verlopen of niet goed ingevoerd. Voor vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Je kan dan een mailtje sturen naar webshop@olivia-kate.nl. of een live chat starten!

Mijn kortingscode of giftcard werkt niet, wat moet ik doen?

Wat vervelend! Je kunt contact opnemen door een mailtje te sturen naarwebshop@olivia-kate.nlVermeld hierin de kortingscode of giftcard code die je graag wilt toepassen, wij zullen zo snel mogelijk voor je uitzoeken waarom het niet werkt. 

Waarom is het niet mogelijk om met fashioncheque te betalen?

Heb je je fashioncheque al geactiveerd?

Je kunt hier jouw fashioncheque activeren met je kaartnummer en activatiecode.

 

Heb je je fashioncheque al geactiveerd?

Dan kan het zijn dat je het limiet van €50,- hebt overschreden. Is je aankoop meer dan €50,- dan kan je het resterende bedrag betalen met een andere betaalmethode.

Weet je niet waarom je fashioncheque niet werkt?

Dan raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice van fashioncheque door een e-mail te sturen naar info@fashioncheque.nl



 

Wat is het saldo van mijn fashioncheque?

Je kunt het saldo van jouw fashioncheque hier bekijken.

Wat is mijn fashioncheque code?

Voor extra beveiliging kan er naast een kaartnummer ook een fashioncheque code worden gevraagd. Deze code begint altijd met SC-code en staat aan de achterkant van de fashioncheque.

Waarom kan ik niet met mijn VVV cadeaukaart betalen?

Heb je jouw VVV cadeaukaart al geactiveerd? 

Wanneer de VVV cadeaukaart in een winkel is gekocht, hoeft deze niet geactiveerd te worden. Indien de VVV cadeaukaart online is gekocht en er een hoger bedrag dan €60,- op staat, moet de cadeaukaart eerst geactiveerd worden. Het mailadres waar de bestelling mee is geplaatst ontvangt een mailtje om deze te activeren.

 

Heb je jouw VVV cadeaukaart al wel geactiveerd? 
Dan kan het zijn dat je over het limiet van €50,- heen zit. Mocht jouw aankoopbedrag hoger zijn dan €50,- dan kun je het overige bedrag met een andere betaalmethoden betalen. Het overige bedrag dat op de cadeaukaart staat blijft hierop staan.  

Kom je er niet helemaal uit? Dan raden we je aan contact op te nemen met VVV cadeaukaarten door het contact formulier in te vullen in de volgende link: https://www.vvvcadeaukaarten.nl/klantenservice

Wat is het saldo van mijn VVV cadeaukaart?

Je kunt het saldo van jouw VVV cadeaukaart hier bekijken.

Kortingen

Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik doen?

Je kunt een mailtje sturen naar webshop@olivia-kate.nl. Vermeld hierin de kortingscode die je graag wilt toepassen, wij zullen zo snel mogelijk voor je uitzoeken waarom de kortingscode niet werkt. Ook is het goed om te weten dat je per bestellig maar 1 kortingsocde kan toepassen. 

Ik ben vergeten mijn kortingscode in te vullen, wat moet ik doen?

Geen probleem! Stuur een mailtje naar webshop@olivia-kate.nl. Vermeld hierin de kortingscode die je wilt gebruiken. Wij zullen zo snel mogelijk uitzoeken of het mogelijk is om de kortingscode alsnog voor je in te vullen.

De items die ik heb besteld zijn nu in de sale, is het mogelijk om deze korting te ontvangen?

Helaas is het niet mogelijk om de korting achteraf terug te betalen.

Als de korting binnen 48 uur nadat je jouw bestelling hebt afgerond wordt toegevoegd, kunnen wij dit verschil compenseren met een Olivia & Kate giftcard. Geldt dit voor jouw bestelling? Stuur dan een e-mail naar webshop@olivia-kate.nl met het item(s) die in de sale zijn gegaan. Wil je een item van de bestelling retourneren? Dan moeten we wachten tot de retour verwerkt is. Wanneer deze is verwerkt zullen wij de giftcard code per mail versturen.

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

1. Bestellen | Plaats alle items in je winkelmandje. Ga vervolgens naar je winkelmandje. 

2. Winkelmandje | Controleer in je bestelling of alles klopt. Klik vervolgens op CHECK OUT.

3. Gegevens | Vul hier je persoonlijke gegevens in en klik op KIES VERZENDMETHODE.
4. Verzendmethode | Vink hier jouw verzendmethode aan en klik vervolgens op KIES BETAALMETHODE.
5. Betaalmethode | Kies hier welke betaalmethode je wenst te gebruiken en klik vervolgens op AFREKENEN. 

Je ontvangt zodra de betaling is voldaan meteen een orderbevestiging in je mailbox. Zodra we jouw bestelling klaar aan het maken zijn, ontvang je ook een verzendbevestiging. Hierin staat vermeld wanneer je jouw pakketje kunt verwachten. Het kan zijn dat de track & trace code het niet meteen doet. Dit komt doordat we het pakketje wel al hebben klaargemaakt maar deze nog niet is verzonden. De track & trace code zal het aan het begin van de avond doen!

Veel plezier van jouw bestelling! 

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat moet ik doen?

Als het bedrag wel van je rekening is afgeschreven kan het zo zijn dat de e-mail in je spambox terecht is gekomen. Check dit altijd eerst! Mocht je hem daar ook niet kunnen vinden dan zoeken wij het graag voor je uit. Stuur een e-mail met printscreen van je betaling en de omschrijving naar webshop@olivia-kate.nl. Wij zullen zo snel mogelijk op jouw mail reageren! 

Ik heb een verkeerd adres ingevuld, wil mijn bestelling annuleren of veranderen, wat moet ik doen?

Verkeerd adres
Wat vervelend, maar dat kan gebeuren! Stuur zo snel mogelijk een e-mail naar webshop@olivia-kate.nl met het ordernummer en het goede adres. Als je bestelling nog niet aan de postbezorger mee is gegeven dan kunnen wij kijken wat we voor je kunnen doen. Is je pakketje al meegenomen dan kunnen wij deze zending helaas niet meer het adres wijzigen. In dat geval kan je het pakketje wel uit laten wijken naar een parcel shop. Zo kan je jouw bestelling alsnog snel in handen hebben. Lukt dit niet? Dan zal je pakketje naar ons retour worden gestuurd. Zodra wij deze hebben ontvangen zullen wij het adres aanpassen en direct opnieuw versturen! 

Bestelling annuleren
Stuur zo snel mogelijk een e-mail naar webshop@olivia-kate.nl  met het ordernummer en jouw vraag. Als je bestelling nog niet aan de postbezorger mee is gegeven dan kunnen wij kijken wat we voor je kunnen doen. Is je pakketje al meegenomen dan kunnen wij deze zending helaas niet meer tegenhouden of aanpassen. 


Bestelling wijzigen
Helaas kunnen je bestelling niet meer wijzigen als je de bestelling al hebt geplaatst. Heb je iets leuks gezien in onze webshop nadat je de bestelling al hebt geplaatst? Als je 2 bestellingen op dezelfde dag plaatst, kun je een e-mail sturen naar webshop@olivia-kate.nl. Wij zullen in dat geval de verzendkosten vergoeden voor 1 van de 2 bestellingen.

Hoe kan ik de leveringstijd of leveringsadres van mijn bestelling veranderen?

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, krijg je een e-mail waarin je de leveringstijd kan wijzigen. Klik op de link in deze e-mail om jou voorkeuren aan te geven. Ben je niet thuis of wil je liever het pakket ophalen bij een afhaalpunt? Dan is het ook mogelijk om te kiezen dat je het pakket ophaalt bij een afhaalpunt. 

Retourneren

Wanneer kan ik het geld van mijn retour terugverwachten?

Je kunt jouw geld binnen 14 dagen nadat wij de retour hebben ontvangen terugverwachten. We raden je aan om de retour met een track & trace te versturen zodat wij altijd kunnen nagaan wanneer het pakketje bij ons is geleverd.

Kan ik mijn bestelling retourneren in de winkel?

Ja natuurlijk! Je mag je bestelling gratis retourneren in onze winkel in Haarlem!

Meld je retour vooraf bij ons aan via https://olivia-kate.returnista.com/ en kies voor In Store Drop Off. Breng jouw retour vervolgens binnen 14 dagen na ontvangst samen met de pakbon naar onze winkel in Haarlem. 

Olivia & Kate Boutique
Anegang 48
2011 HS Haarlem

Let op: de winkel geen geen geld terug. Jouw retour wordt binnen 14 dagen teruggestort op rekening waarmee is betaald nadat deze is aangekomen op ons hoofdkantoor. 

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Wil je jouw bestelling retourneren of ruilen voor een andere maat?

Wat jammer dat het item(s) niet goed is, maar kan natuurlijk gebeuren! Gelukkig kun je heel eenvoudig je aankoop retourneren of ruilen (mits het item(s) aan onze retourvoorwaarden voldoen). Je kunt jouw item(s) binnen Nederland al voor €7,25 retour sturen of voor €7,00 laten ophalen bij jou thuis of op je werk! De tarieven voor retourzending buiten Nederland zie je terug op de pagina waar je jouw retour aanmeld. 

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Het artikel dient binnen 14 dagen na ontvangst retour bij ons te zijn binnengekomen
  • Oorbellen mogen niet retour (om hygiënische redenen)
  • Slips & badkleding mogen niet retour (om hygiënische redenen)  
  • Wij nemen artikelen met make-up vlekken niet retour
  • De artikelen mogen niet zijn gedragen/gebruikt 
  • De artikelen moeten in originele staat en/of verpakking inclusief tag verkeren

Let op: wanneer je jouw items toch retourneert, moet een product dat je gratis hebt ontvangen ook teruggestuurd worden. Gebeurt dit niet, dan zullen wij de verkoopwaarde van dit product in rekening brengen. Besluit je totaal een minimaal waarde van €100 van items te houden, dan mag je de free gift houden. 

Wat zijn de kosten voor retourneren?

Via returnista kun je jouw item(s) binnen Nederland al vanaf €6,50 retour sturen of voor €7,50 laten ophalen bij jou thuis of op je werk! De tarieven voor retourzending buiten Nederland zie je terug op de pagina waar je jouw retour aanmeld. 

RETOUR AANMELDEN

Wil je geen gebruik maken van onze returnista service en het item(s) met eigen koerier retour versturen? Geen probleem! Meld je retour dan via retour@olivia-kate.nl aan en verstuur het binnen 14 dagen na ontvangst in originele verpakking met pakbon retour naar onderstaande adres: 

Olivia & Kate
Jan van Krimpenweg 9
2031 CE Haarlem

* let op dit is op eigen risico, verstuur het daarom altijd met track & trace!

Worden mijn verzendkosten vergoed als ik items retourneer?

Wanneer je de gehele bestelling retourneert en deze compleet bij ons is binnengekomen, vergoeden wij de verzendkosten mits je hiervoor hebt betaald tijdens het bestellen. De gecrediteerde verzendkosten bedragen een maximum van €4.99 per bestelling. De retourkosten worden niet vergoed. 

Kan ik mijn bestelde artikel omruilen voor een ander artikel?

Zeker! Je kan jouw aankoop ruilen voor een maat of ander item. Meld je ruiling binnen 14 dagen aan via de knop retour aanmelden. Indien het product op voorraad is in de gewenste maat dan wordt dit item gratis en direct naar je opgestuurd! Volg de overige stappen om de onjuiste maat retour te sturen naar ons. 

RUILING AANMELDEN

Ik heb een allergische reactie gekregen op het materiaal van de bestelde sieraden, kan ik deze retourneren?

Wat vervelend! In verband met hygiëne kunnen wij sieraden helaas niet retour aannemen. Olivia & Kate stelt zich niet verantwoordelijk voor eventuele allergische reacties op de bestelde sieraden.

Ik heb mijn bestelling met een Olivia & Kate giftcard / fashioncheque / VVV cadeaukaart besteld, krijg ik mijn geld terug?

Heb jij je bestelling met een Olivia & Kate giftcard, fashioncheque of een VVV Cadeaukaart betaald en wil je item(s) retourneren?

Het bedrag van jouw retour zullen wij op een Olivia & Kate giftcard zetten. De code hiervan ontvang je in jouw mailbox op het moment dat wij je retour hebben ontvangen en verwerkt. Deze giftcard is onbeperkt geldig en hoeft niet geheel in één bestelling te worden besteed.

Kan ik meerdere bestellingen in een retour samenvoegen?

Het is geen probleem om items uit verschillende bestellingen samen retour te sturen. Zolang beide bestellingen binnen de retourtermijn vallen kun je items uit meerdere bestellingen in één aanmelding retour melden. Deze mogelijkheid is automatisch zichtbaar tijdens het aanmelden van jouw retour! Je ontvangt een retourlabel waarmee je de items samen in één zending terug kunt sturen.

Belangrijk is wel dat de juiste pakbonnen aan het pakket worden toegevoegd. Zodra wij je retour hebben verwerkt ontvang je per bestelling een mail met de creditnota. 

Kan ik een store credit krijgen in plaats van een terug betaling? (+5 euro extra shoppingmoney!)

Je kunt er ook voor kiezen om jouw retourbedrag op een Olivia & Kate giftcard te ontvangen. Als bedankje ontvang je van ons €5 extra shoppingmoney op de giftcard als je voor deze optie kiest! De giftcard heeft geen vervaldatum en kan ook in delen besteed worden. Je kunt voor deze optie kiezen tijdens het aanmelden van jouw retour via https://olivia-kate.returnista.com/ en ontvangt deze na verwerking van jouw retour via de mail!

Klachten

Mijn product is beschadigd/ontbreekt/verkeerd geleverd, wat moet ik doen?

Wat vervelend, dat is natuurlijk niet de bedoeling! 

Neem meteen contact met ons op via het contactformulier op www.olivia-kate.nl/klacht-aanmelden of stuur een mailtje naar webshop@olivia-kate.nl 

Wij zullen binnen 1-2 werkdagen contact met je opnemen voor een passende oplossing. Maar onze gemiddelde reactietijd is 3 uur! 

LET OP: stuur het item nog niet retour. Wij kunnen de verzendkosten achteraf niet meer verrekenen.

Ik heb een verkeerd bedrag teruggestort gekregen, wat moet ik doen?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Stuur een e-mail naar webshop@olivia-kate.nl en wij zullen direct uitzoeken wat er mis is gegaan. Vergeet niet je ordernummer mee te sturen en te vermelden welk bedrag je mist!

Wat zijn de garantievoorwaarden en het garantietermijn?

Olivia & Kate hanteert een garantietermijn tot 30 dagen na ontvangst van het product.

De onderstaande klachten vallen niet binnen de garantie:

1.    Uitzonderlijke slijtage 
2.     Beschadiging door nalatigheid of door het niet houden aan de wasvoorschriften
3.     Beschadiging door batterijen
4.     Water, val of stoot slijtage
5.     Verkleuring van sieraden 
6.     Allergische reactie op stoffen en materiaal van sieraden